Fejléc képELÉRHETŐSÉGVálasztóvonal

Az oldal 1024X768-as képernyőfelbontásra optimalizálva

BERNÁTH AURÉL ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT

8733 Somogysámson, Fő u. 116.    +36 85/420-190     somsam@bernathamk.koznet.hu

 

Szövegdoboz: LAP TETEJÉRE
Szövegdoboz: KEZDŐLAP
Bernáth Aurél SzalagcímIskolaMűvelődési HázÖnkormányzatBernáth AurélÓvodaISKOLABEMUTATKOZÁSÓVODATELEPÜLÉSMŰVELŐDÉSI HÁZBemutatkozás, Bernáth ÁMK

Iskolánk

Szövegdoboz: Pedagógiai programunk
Szövegdoboz: Házirend
Szövegdoboz: A tanév rendje
Szövegdoboz: Alapítvány

Iskolánk

Szövegdoboz: Programok, rendezvények
Szövegdoboz: Fotógaléria
Szövegdoboz: Osztályképek
Szövegdoboz: Aktuális
Szövegdoboz: Ha a múltunkat vizsgáljuk, megállapíthatjuk, hogy az iskolai egység büszkélkedhet legjobban a korával. 1880 óta nagyon sokan fejezték be nálunk tanulmányaikat. Természetesen a kezdetekben még nem beszélhettek nyolc osztályos általános iskoláról, de az évek során, követve a közoktatás fejlődési irányát, az 1959/60-as tanév már egy korszerű, nagy iskolával indulhatott. Ráadásul az osztálylétszámok, a mai számokat ismerve, hatalmasak voltak. Azóta sok minden változott. A gyönyörű környezetben lévő, korszerű iskola, ma tanulólétszám-hiánnyal küzd. Ráadásul az idejáró gyerekek jelentős része hátrányos helyzetű. Anyagi értelemben mindenképpen, mert a családok nagy részében mindkét szülő munkanélküli. El kell mondani azt is, hogy jelentős a roma népesség aránya. 

A somogysámsoni Bernáth Aurél Általános Művelődési Központ jelenlegi szervezeti felállásában 1994. szeptember 1. óta működik. Ezzel a névvel 2000 augusztus 28-a óta ismernek bennünket.
Korábban az intézmények különálló tanácsi-önkormányzati szervek voltak. A képviselőtestület racionalizálási elképzeléseinek egyike volt az összevonás.
Az intézmény alapfeladatai közé tartozik az
óvodai nevelés (iskola-előkészítő szakasz),
alapfokú általános iskolai oktatás („általános tagozat”),
enyhén értelmi fogyatékosok általános iskolai oktatása („speciális tagozat”),
közművelődési feladatellátás.

Az 1994-es összevonás óta intézményünk valójában ÁMK- ként működik. Akkor az Általános Iskola, Óvoda és Művelődési Ház nevet vettük fel.
A tanulólétszám- és az etnikai arányok változását az alábbi grafikon mutatja be:


	Alapvető feladatunk az alapképességek kialakítása, fejlesztése, felkészítés a továbbtanulásra, alapvető kulturális-higiénés szokások kialakítása, a kommunikációs alapkészségek megszereztetése. Fontos feladatnak tartjuk, hogy a nagyobb városba történő önálló bejárás, tájékozódás okozta nehézségek minél zökkenőmentésebbek legyenek. 

Iskolánk célja:
ki kell fejlesztenünk a gyermek igényét a tiszta környezet, a testápolás és egészséges életfeltételek iránt, egyben törekedni kell arra, hogy lelkileg, testileg egészséges gyermekek kerüljenek ki iskolánkból. A sport váljon életelemmé!

el kell érjük, hogy tanítványaink toleráns, az erőszakot elutasító, a másságot tisztelő személyiségek legyenek!

felhasználni a gyermek vele született érzékenységét, fogékonyságát, ezzel együtt elérni, hogy a gyerekek tudják felismerni a szépet mind a hétköznapi életben, mind a művészeti alkotásokban, mind pedig a természeti környezetben.

olyan ismeretszint biztosítása, mely továbbépíthető és biztonságot ad az élet minden területén.

Közel tizenegyezer kötetes könyvtárunk van, ahol főállású könyvtáros segíti a gyerekek, valamint a pedagógusok munkáját, felkészülését egy-egy feladatra. 

Minden osztálynak saját tanterme van, de bizonyos órákat – rajz, technika, informatika – korszerűen felszerelt szaktantermekben oktatunk. Nagy fájdalmunk, hogy a kor színvonalán álló tornatermünk nincs.

Nagyszabású rendezvényeink:
Nyílt napok: Bemutatkozik a felső tagozat, leendő elsősöknek bemutatók 
Pályaválasztási hét 
Márton-napi lampionos felvonulás
Mikulás, Karácsony, 
Farsang, 
Jótékonysági bál, 
Diáknap, 
Ki mit tud, 
Osztálykirándulások, 
8. osztályosok bankettje 
ballagás