Fejléc képSzövegdoboz: KEZDŐLAP
Bernáth Aurél SzalagcímIskolaMűvelődési HázÖnkormányzatBernáth AurélÓvodaISKOLABEMUTATKOZÁSÓVODATELEPÜLÉSMŰVELŐDÉSI HÁZBemutatkozás, Bernáth ÁMKSzövegdoboz: Iskolánk

Pedagógiai programunk

Szövegdoboz: Házirend
Szövegdoboz: A tanév rendje
Szövegdoboz: Alapítvány

Pedagógiai Programunk

Szövegdoboz: Programok, rendezvények
Szövegdoboz: Fotógaléria
Szövegdoboz: Osztályképek
Szövegdoboz: Aktuális
Szövegdoboz: Iskolahasználók az iskolai közéletben


Pedagógiai programunk egyik lényeges célként fogalmazza meg, hogy nagyobb szerepet kíván adni, nagyobb beleszólási lehetőséget akar nyújtani az iskola életébe mind a gyerekek, mind pedig a szülők számára.
Sajnos a gyerekek még nincsenek azon a szinten, hogy részvételüket irányítás nélkül megszervezzék, a szülőkről pedig - tudomásul kell venni -, hogy csak kevesek akarnak, tudnak alkotó módon segíteni munkánkban. Valószínűleg talán még el sem hiszik, hogy a lehetőség a kezükben van, a tantestület igényli a felénk fordulást, ezért is teremtünk meg minden lehetőséget és alkalmat a kapcsolatfelvételre.

1. Tanulói részvétel

A gyermekek, a  tanulók jogait és kötelességeit az oktatási törvény határozza meg.
Az iskola a tanulók érdeklődése, szükséglete, igénye szerint tanórán kívüli foglalkozásokat szervez / napközi, tanulószoba, szakkör, énekkar, DSK, korrepetálás, sportverseny, könyvtárlátogatás, kulturális rendezvény, tanfolyam stb. /.
Önkéntes alapon társadalmi munkát végeznek. A tanulmányi kirándulásaikhoz szükséges anyagi hátteret mezőgazdasági munkával, hulladékgyűjtéssel teremthetik elő.
A diákok panaszaikkal a DÖK szervezethez, az osztályfőnökükhöz, illetve bármely felnőtt dolgozóhoz fordulhatnak.
Iskolai rendezvényeinket a tanulók ingyen látogathatják.

2. Szülői részvétel; a pedagógus és a szülő együttműködésének formái

A szülők jogait és kötelességeit az oktatási törvény határozza meg.
A szülői munkaközösség véleményét, állásfoglalását, javaslatait a választott SZMK elnök közvetítésével juttatja el az iskola vezetőségéhez. Az iskolai szülői választmány elnöke közvetlenül az igazgatóval tart kapcsolatot.
Az iskolaszék feladata a nevelő-oktató munka segítése. Az SZMSZ-ben meghatározott jogkörökkel rendelkezik.
A Somogysámsoni Iskoláért Alapítvány céljait az alapítvány Alapító Okirata tartalmazza. Kuratóriumának egyik tagja szülő.
Igény esetén szívesen vesszük a szülők társadalmi munkáit. Segítjük báljaik megszervezését

a. Szülői értekezlet

A szülői értekezlet a pedagógus és a szülő együttműködésének alapvető szervezési formája. Iskolánk évente három alkalommal tart szülői értekezletet:
Szeptember végén: a tanévkezdés tapasztalatainak átadása céljából.
Február végén: a félévi tanulmányi munka értékelése céljából.
Május végén: az éves munka értékelése végett.
A szülői értekezleteink osztályszintűek, melyet szükség esetén összevont értekezlet előz meg.
Felelősök: az osztályfőnökök, összevont szülői értekezlet esetén az igazgató.

További alkalmak a szülőkkel való találkozásra:
Február elején: jövendő első osztályosok szüleinek értekezlete.
Helyszíne: az óvoda. Felelőse: a leendő elsős osztályfőnök.
Szeptember második hetében: az első osztályos tanulók szüleinek értekezlete.
Felelőse: az elsős osztályfőnök.
Igény szerint további szülői értekezletet tarthat az osztályfőnök:
A végzősök szüleinek pályaválasztási tanácsadása okán.
Felelőse: a nyolcadik osztályosok osztályfőnöke.
Szükség esetén rendkívüli szülői értekezlet hívható össze:
	(pl. táborozás, ballagás, fegyelmi ügy...)

b. Fogadóóra:

A fogadóóra célja: négyszemközti beszélgetés a szülővel. 
Lehetőség számukra, hogy egyénileg információt kapjanak gyermekük előmenetelének, magatartásának alakulásáról, teljesítményéről. 
Lehetőség a tanárok számára, hogy párbeszédet, pedagógiai konzultációt folytassanak a szülőkkel, közösen találjanak megoldást pedagógiai, családi, egyéb problémákra. A pedagógusok a tanév kezdetekor a tanulók tájékoztató füzetében közlik heti fogadóórájuk időpontját, mely időben biztosítják elérhetőségüket. 
Felelőse: valamennyi pedagógus.

c. Családlátogatás:

A családlátogatás legfőbb célja a tanulók otthoni környezetének, szüleinek esetleg nagyszüleinek megismerése. Az otthoni környezet segítő vagy gátló tényezőinek ismeretében hatékonyabban tudja a tanuló iskolai munkáját irányítani, a közösségben elfoglalt helyét javítani, illetve megszilárdítani.
Kétévente látogatjuk meg a családokat. Problémás esetben többször is visszatérünk. Osztályfőnökváltás esetén szintén családlátogatást végzünk.
Felelőse: az osztályfőnök.

d. Nyílt napok:

A nyílt nap célja: a nevelő - oktató munka gyakorlati bemutatása.
Évente egy alkalommal (télen), két - három nap áll a szülők rendelkezésére, hogy megtekintsék a tanítási órákat. Az alsó és a felső tagozat eltérő időpontokat tűz ki, hogy a többgyerekes szülők mindegyik gyermekük nyílt napját látogathassák.
Felelőse: az érintett tanítók, szaktanárok.

e. A kapcsolattartás egyéb formái:

A szülők naprakész tájékoztatása a tanulók tájékoztató füzetén keresztül történik. 
Bármely előre nem látható esemény kapcsán (a gyermek betegsége, balesete stb.) a szülőt telefonon értesítjük.
Bármikor nyitottak vagyunk a szülővel való találkozásra, amennyiben gyermekét érintő kérdésben keres meg bennünket.

Szövegdoboz: LAP TETEJÉRE