Fejléc képSzövegdoboz: KEZDŐLAP
Bernáth Aurél SzalagcímIskolaMűvelődési HázÖnkormányzatBernáth AurélÓvodaISKOLABEMUTATKOZÁSÓVODATELEPÜLÉSMŰVELŐDÉSI HÁZBemutatkozás, Bernáth ÁMKSzövegdoboz: Iskolánk

Pedagógiai programunk

Szövegdoboz: Házirend
Szövegdoboz: A tanév rendje
Szövegdoboz: Alapítvány

Pedagógiai Programunk

Szövegdoboz: Programok, rendezvények
Szövegdoboz: Fotógaléria
Szövegdoboz: Osztályképek
Szövegdoboz: Aktuális

Az iskola élet-és munkarendje

 

1 Döntési rendszer, feladatok

 

Iskolánkban a nevelőtestület az egyik legfontosabb döntés előkészítő és döntéshozó szerv.

 

a. Vezetői szintek

 

1. intézményvezető

2. igazgatóhelyettesek, akik közül az iskolai egység helyettese az intézményvezető távolléte esetén automatikusan általános helyettessé alakul. Ez esetben a másik kettő helyettes az eddigi mellérendelt viszonyból alá-fölérendeltségi viszonyba kerül.

3. munkaközösség vezető

4. osztályfőnökök, csoportvezetők

5. szakkörvezetők

6. Közalkalmazotti Tanács elnöke

7. Diákönkormányzat elnöke

8. Szakszervezet titkára

9. Szülői Munkaközösség elnöke

 

b. Az intézmény vezetője a fenntartó által, pályázat útján kinevezett iskolaigazgató.

 

Feladat- és hatáskörét a közalkalmazotti- és a közoktatási törvény állapítja meg.

Az iskola igazgatója az intézmény egyszemélyi felelős vezetője. Ezért hatásköre minden, az intézménnyel kapcsolatos ügyekre kiterjed.

Gyakorolja a munkáltatói és kiadmányozási jogokat, irányítja a nevelőtestület munkáját, előkészíti a tantestület jogkörébe tartozó döntéseket.

Munkája során kapcsolatba kerül a dolgozók és a diákok érdekvédelmi tömörüléseivel. Az Ő szerepük a kapcsolattartás, javaslattétel, döntés-előkészítés, stb. Ezért a 6-9 -ig megjelölt vezetőknek döntési jogkörük csak saját működésükkel kapcsolatban van.

 

Abban az esetben, ha az igazgató az intézményben tartózkodik, akkor helyetteseinek feladat-és hatásköre a munkakörükre terjed ki, melyet a munkaköri leírásuk tartalmaz. Ez általában a napi operatív, adminisztratív feladatokat jelenti.

Képviseleti- és döntési jogkörüket úgy gyakorolják, hogy szem előtt tartják a közalkalmazotti- és az oktatási törvényben megfogalmazottakat.

 

A munkaközösség vezető a kollégák szakmai munkáját segíti. Hatásköre, jogosítványa döntési ügyekben javaslattevő jelleggel bír.

 

Osztályfőnököknek és csoportvezetőknek ugyanúgy mint a munkaközösség vezetőnek, lényegi döntési jogkörük nincs. Az osztályok életét, egyes tanulók munkáját meghatározó döntések előtt, az igazgatóhelyettes (rajta keresztül természetesen az igazgató) engedélyét beszerezik.

Nem lényegi kérdésében pl. eseti tanteremcserék stb. csak tájékoztatniuk kell vezetőiket, egyébként szabadon dönthetnek.

 

Az írott és szóbeli kommunikáció rendszeres: a tanári szobában felfüggesztett faliújságon minden szükséges információ naprakészen elérhető. Szükség szerint mikro-és makroértekezletet tartunk az osztályokban tanító pedagógusokkal és a tantestülettel.

 

2. Az intézmény napirendje:

Az intézményi foglalkozás és tanítás helye az intézmény rendelkezésére bocsátott minden terület és helyiség.

 

             a. Óvodai napirend:

 

7 00 - 12 00              Gyülekező, játék, tízórai, kezdeményezések, séták, kirándulások,

12 00 - 13 00             Ebéd, tisztálkodás, készülődés a pihenéshez

13 00 - 14 45             Pihenés

14 45 - 16 00             Uzsonna, játék, készülődés a hazautazáshoz

 

             b. A tanítás napi rendje:

 

A tanítás ideje általában a hét öt munkanapjának délelőttjén van, reggel fél 8-kor kezdődik, 1310 -kor végződik.

 

A tanórák 45 percesek. A csengetés rendje:

 

óra     7 30 -   8 15

óra     8 35 -   9 20

óra     9 40 - 10 25

óra   10 35 - 11 20

óra   11 30 - 12 15

óra   12 25 - 13 10

Az első szünetben az alsó tagozatosok, a második szünetben a felső tagozatosok tízóraiznak. Ez azért történik így, mert a gyerekek az ételt az iskola étkezdéjében fogyasztják el, ugyanis az egészséges táplálkozásuk érdekében, mindig kapnak valamilyen tejterméket, vagy gyümölcslevet. Egyszerűbb tehát, ha a gyerekek vonulnak át az étkezdébe, s nem az ételt szállítjuk át a főépületbe.

 

c. Napközi-otthon:

 

Az 1. osztályos tanulók felvételét a beíratás alkalmával, a 2-8. osztályos tanulókét az utolsó tanítási napig kérheti a szülő. A felvételről az igazgató dönt a tanévzáró értekezlet napjáig.

A napközi otthoni csoportok kialakításában elsőrendű szempont a tagozat szerinti beosztás (alsó tagozati, felső tagozati csoport); ezen belül pedig az évfolyam szerinti csoportok kialakítása.

A napközi otthon működésének időtartama megegyezik a tanévvel.

 

A foglalkozások 60 percesek. A Napirend a következő:

 

11 20 - 13 50             Ebédeltetés, szabadfoglalkozás, napközis foglalkozás

13 50 - 14 35             Tanóra

14 45 - 15 30             Tanóra

15 30 - 16 00             Uzsonnázás, szabadfoglalkozás, autóbuszhoz vonulás